משכנתא בריבית קבועה

  • זקוק למשכנתא וחושש לקחת סיכונים?
  • רוצה לדעת מהי הריבית המשתלמת ביותר?
  • רוצה לקבל החלטה כלכלית מושכלת?

אם אתה זקוק ליציבות, שקט ושלווה נפשית, אין ספק שמשכנתא בריבית קבועה יכולה להתאים. האם ההחזר באמת לא משתנה, לאיזו תקופה מומלץ לקחת משכנתא מסוג זה? המומחים שלנו ישמחו לעזור! 
יציבות בגובה ההחזר!

>> למידע נוסף אודות חישוב משכנתא - לחץ כאן
>> למידע נוסף אודות מחזור משכנתא - לחץ כאן


לצורך רכישת דירה אנשים רבים נדרשים לקחת משכנתא. כאשר באים לחתום על המשכנתא הם בעצם חותמים על משכון הנכס לטובת קבלת ההלוואה, ריבית המשכנתא, גובה המשכנתא, תקופת המשכנתא וההחזרים החודשיים.
הריבית היא חלק חשוב ביותר במשכנתא ונקבעת לפי קריטריונים שונים של הבנק או הגוף החוץ בנקאי המעניק את המשכנתא. הריבית יכולה להיות ריבית קבועה או ריבית משנתה הצמודה לריבית הפריים, למדד, למטבע חוץ ועוד.


מהי משכנתא בריבית קבועה?

משכנתא בריבית קבועה היא משכנתא בעלת ריבית קבועה ממועד לקיחת המשכנתא ועד לסיומה. אין זה אומר שהיא טובה יותר או פחות ממשכנתאות אחרות. לכל אחד מתאימה משכנתא מסוג אחר וחשוב להתאים את מסלול המשכנתא והחזריה באופן אישי לכל אחד. כדי שתדע האם משכנתא מסוג זה מתאימה לך המשך לקרוא את היתרונות והחסרונות שלה.


יתרונות המשכנתא בריבית קבועה

משכנתא בריבית קבועה היא בעלת יתרון חשוב להרבה נוטלי משכנתא, היתרון הוא שהלווה יכול לדעת כמה ישלם בכל חודש (בכל החזר) מבלי לדאוג שהריבית במשק תעלה ובעקבות זאת גובה ההחזר שעליו לשלם יעלה, הוא לא צריך לדאוג כי חודש אחד ישלם סכום אחד ובחודש שלאחריו ישלם סכום אחר. כך ניתן להיות מוכנים לכל תשלום ולא לדאוג. לעומת זאת, משכנתא עם ריבית משתנה יכולה לעלות או לרדת בעקבות השינויים במשק.


חסרונות המשכנתא בריבית קבועה

במקרה של ירידת הריבית במשק נוטלי המשכנתאות בריבית קבועה לא ייהנו מירידת גובה ההחזר החודשי שלהם. בנוסף לכך, מכיוון שהבנקים והגופים החוץ בנקאיים מעוניינים להגן על עצמם במקרה של עליית הריבית במשק והפסד מאותם משכנתאות בריבית קבועה, הם קובעים ריבית גבוהה יחסית עבור משכנתאות עם ריבית קבועה. גובה הריבית גבוה יותר מהריבית של משכנתאות עם ריבית משתנה.


עידוד המשכנתאות בריבית קבועה

המפקח על הבנקים מעודד את נטילת המשכנתאות בעלות הריבית הקבועה. הסיבה לכך היא מניעת משבר דומה למשבר הנדל"ן שהיה בארצות הברית. מטרתו היא שהלווים יוכלו להחזיר את החוב ולעמוד בהחזרי המשכנתא גם אם תהיה עליית ריבית במשק.


>> צור עמנו קשר עכשיו לפרטים נוספים